Monday, May 16, 2011

Selamat Hari Guru

 أ ب ت

A B C D E 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


benda nie sume kita dah blaja time kita kecik-kecik dulu. sebelum masuk tadika lagi mungkin kita dah blaja benda nie ngan mak ayah kita. tapi, siapa yang menguatkan lagi ingatan kita utk blaja benda nie ngan lebih mendalam? dari A sampai Z. 1 sampai Infinity. Alif sampai kita bleh baca Al-Quran. siapa ? siapa mereka ini ?

Doktor ? Engineer ? Menteri ? Nelayan ? Makeup artis? 

ya. jawapannya mudah. seorang GURU ! terpulang la nak panggil guru ke, cikgu, ustaz ustazah, sir madam ke, yang penting kita kenang jasa guru-guru kita dan manfaatkan ilmu yang mereka curahkan dengan sebaiknya. bagi aku, bukan mudah nak jadi guru nie. nak mendidik anak orang. kalau silap sikit, macam2 la kena fire. 
*aku pown slalu fire cikgu aku time skola gak. hehehe

Ok. penuh feedback kat facebook ucap Selamat Hari Guru. ikhlas ke idak aku xtaw. hahahaha. sori !
tp ada sebahagian yang agak menarik bagi aku. macam nie :

Naib Canselor UiTm ----> Dato' Prof. Ir. Dr. Sahol Hamid Abu Bakar :
Apa makna GuRu. Gu means darkness and RU means brightness. Dari gelap ke cahaya. Itu lah tanggung jawab GURU. Selamat hari GURU

nie cikgu skola aku dulu ----> Mohamad Mustakhim Sahak : 
if dulu murid kena rotan,muka takut cam nak pengsan but now sikit tak heran. if dulu murid kena rotan mak ayah sokong dr belakang but now siap kena serang. if dulu kena rotan tak marah guru sbb sayng but now keta cikgu siap kena cakar dr depn till belakng. kesian para guru. ANYWAY , SELAMAT HARI GURU.

sebahagian yang lain : 

Happy teacher's day! Thank you for your teachings and the time youve spent to train us better. Terima kasih

Selamat hari guru untuk guru-guru di seluruh Malaysia. Jasa kalian semua akan kami kenang hingga ke akhir hayat. Terima kasih cikgu!

nie para2 facebookers sekalian :

SLAMAT HARI GURU,HARI LECTURER,HARI CEKGU,HARI USTAZ,HARI USTAZAH, tak haram kn smbut hari guru?


Oh guru ...
Rela dirimu berkorban keringat dan masa ...
Asalkan terjamin masa depan anak bangsa ...


Oh guru ...
Ilmu kau curahkan penuh tabah dan sabar ...
Demi melihat kejayaan kami terlakar ...

Oh guru ...
Tak mampu ku balas segala jasa dan pengorbanan ...
Hanya doaku, moga Syurga Allah menjadi balasan ...

Terima kasih banyak wahai para guru ...
Kerana menjadikan aku insan berilmu ...


kepada semua cikgu-cikgu ku yang pernah mengajar saya,
menampar laju laju,
merotan punggung serta tapak tangan, 
mendenda jalan itik kat depan kelas,
mendemerit dengan bangganya,
mentarah rambut hingga botak PLKN,
mencubit sampai lebam,

SELAMAT HARI GURU !!!!!!!


nota pusat : macam la cikgu2 aku bukak blog nie nak baca. hehehe. poyo ja lbey aku nie.



0 budak botak:

Post a Comment